//FairyLife
The Intro
Diary About Linkies Others


Hi, Assalamualaikum. Call me Eyka, sweet 17. SPM victim this year >< Thank you for visit my ordinary blog. Do visit again, okay? {online user code here}


My Tagboard
//leave your paw here :3


Warning !

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.


Credits!
Template: Syuhada Rostam :3
Made Specially to: Tzulaikha Zakaria (aka My Beloved Big Sister)


10 cara untuk bangkitkan diri dari kesedihan ...
Sunday, July 31, 2011 • Permalink • Add comment {0}
hello stalkers ! hee~~ nii aku nak cakap pada stalker setia blog aku nii . name saintifik nyee Ahmad Taher , name sosial nyee Encik Ahmad . budak nii menyebok jelahh kann . memg rase mcm nak cincang2 jee die nii kerat 18 . die nii sgat kelakar. boleh dibuat kawan.. but my trusted boy still one . still u lahh BOY ! hwh , dah name pon boyy , takkan gurl kann . hee~ see . dah terpesong dari tajuk . haishh .apelah korang nii bawa aku kejalan yang tak benar . -.-' kayy merepek . aku sedar . -.-

kayy firstly u must have to do ~ jenggg . hah . mula lah nii aku nak melalut . heyy kauorang yang bace tu boleh snyap takk ! aku nak concentrate nii . kalau taknak bace ,kau BLAH dari sini . kau benci aku kann ? aku sepuluh kali ganda benci kau doe !kayy nii step2 diee ..

1. goyang2 kann badan sambil menyanyii .
--> hahh ! faham takk ? kalau yang senang nii pon kau tak faham . kau pegilah masok sekolah tadika balek . -.- okayy . kau bukak lagu favourite kauu , then kau joget lahh , pusing2 , kiri , kanan , alahhh. macam kat club . korang ! MACAM TAK BIASA PULAKK KAMU KANN ! papa americano ~~ lalalalalalalalala

2. tersenyum .
--> heyy jangan lahh senyum over sangat . nanti orang pk kau G I L A . nakk ? seram akuu doe ! kau tbew2 senyum. mahu takk seram nyee . sebab apee senyum ? sebab , otak akan pk bahawa korang tengah senang hati . so takde lah tension ! hah . SENYUM CEPAT !!! :)

3. luangkan masa dengan org2 tersayang .
--> hahhh ! aku tahu nii korang paleng suka . nak tahu mane aku tahu ? hah . sebab aku tahu lahh aku tahuu ! okayy merepek ! -.- sebab aku pon mcm nii . aku lebih suka luang masa dengan kawan . mereka sgt2 faham kita . kayy , sape pakwe/makwe yang boleh kelua tuu , spend time lahh dgan dorang . mungkin tu boleh wt korang bahagia . :D

4. hadiahkan diri sendiri .
--> cm mane ni ? HOII yang laen jangan pk laen ehh . cm nii , kalau ade kerja2 yang korang tak suka buat , korang buat jee . lepas siap tuu , korang hadiahkan diri korang . takpayah mahal2 . just pegi spa kee , salun kee kann . takponn , korang baca lahh majalah . macam aku pulakk , aku beli satu papan coklat cadbury yang besar tuu (favourite aku) aku makan sorang2 . :D teruk perangai -.-

5. bersih kan sekeliling korang .
--> hah yang nii sebijik perangai akuu . aku kalau sedih gila babi lahh kann , habes semua aku mengamuk , then aku kemas balekk . bagi diri berpeluhh , segar . then dah siap kita akan rasa lega sangat ! SERIUS DOE ! TAKTIPUU !!

6. bertindak !
--> kalau ada sesuatu yang korang hadapi , masalah kerja kee , makwe pakwe kee kann . korang jgan biar berlarutann sampai effect kat kepala hotak korang biol ! kan gila tuu !<--(aku lahh tu)
lakukan tindakan ! jgan diam diri .! kalau gadoh ngan awek/balak , gentle jee cakap !

7. positif ++
--> para psikologi takkan habes2 cakap "fikir positif" . sebab , dgan fikir positif kepala kita ringan . dapat memujuk otak n hati supaya bertenang . ade kee psikologi ckap "PK NEGATIF!" hah . takde kann . kalau adee tuu , gila lahh tuu . sewel mcm korang jugakk :P

8. kreatif
--> kalau korang dok buat bodoh jee kat rumah tuu , takde keje . kau carik lahh kerja yang boleh mnyebok kan diri kauu ! berkebun kee , memasak kee , kau hias rumah tuu kee . kan ade faedah tuu . kau jugakk yang puas nanti .

9. menulis
--> banyak sumber mengatakan bahawa menulis dapat menghilangkan stres . YA BETOL ! cuba lahh korang tulis atas sehelai kertas berkenaan perasaan korang yang tengah alami  mesti korang terkejut tengok ! sebab aku penah buat , memg tekejot gila bapak die gila lahh ! HEHEHE. sebab lebih dua helai kertas doe ! aku pon tak larat nak bace teros tidur ......-.-

10. olahraga
--> korang sudah semesti nyaa tahuu manfaat olahraga ape kann , ce korang try . olahraga waktu sedih , boleh buat korang lupa masalah korang . salah satu nyee korang jogging or lari . memg lupa ! :D

KEEP TRYING SAYANGG ! JGAN FRUST2 KAYY .
p/s :: sesungguhnya , setiap manusia ada dugaan yang dihadapi , jadi . jangan lahh berfikir bahawa kita sorang jee yang sdeh . fikirlahh bahawa ada orang laen yang lagi sdeh dari kita . :)
byee gemokk sekalian ! :*

Labels: