//FairyLife
The Intro
Diary About Linkies Others


Hi, Assalamualaikum. Call me Eyka, sweet 17. SPM victim this year >< Thank you for visit my ordinary blog. Do visit again, okay? {online user code here}


My Tagboard
//leave your paw here :3


Warning !

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cdngan @ komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam @ jelik dgn niat utk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut @ mengganggu org lain dgn @ tanpa mendedahkan identitinya adlh suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.


Credits!
Template: Syuhada Rostam :3
Made Specially to: Tzulaikha Zakaria (aka My Beloved Big Sister)


Precious :')
Sunday, April 29, 2012 • Permalink • Add comment {0}



Assalamualaikum. Hi fellows. 

Sungguh aku tak faham. Kenapa mesti aku? Ya. Allah itu Maha Adil. Aku tak nafikan. Mungkin dia nak uji aku betapa kuatnya aku kan? :') Thank You Allah. Tapi, kenapa berturut-turut? Sesungguhnya aku tak tahan lagi untuk terima semua ujian yang Kau beri Allah :'(

Orang kata: Kekuatan seorang perempuan itu ialah pada AIR MATAnya. Insan yang paling kuat dalam dunia ini ialah perempuan. SEBAB? Sebabnya ialah perempuan begitu mudah jatuhkan air mata daripada seorang lelaki. By the way, air mata seorang perempuan itu adalah sangat berharga. Ya, it is much precious :') Seorang lelaki patutnya sangat bahagia kerana mugkin seorang perempuan menangis kerana dia, disebabkan perempuan sayang sangat pada seorang lelaki tu.

CEMBURU? 


Pandai baca kan? Seorang perempuan memang ada sifat cemburunya apabila sampai tahap dia menyayangi seorang lelaki tu sangatttt. Aku? Mestilah jealous. Siapa yang tak jealous tu, tolonglah cepatlah putus :'D Tapi, selagi aku belum jatuh tersungkur menyembah bumi. Selagi aku kuat berdiri teguh tanpa menghiraukan kata-kata orang lain. Selagi tulah aku menahan apa yang terpendam segalanya dalam hati. Kalau ikutkan, aku banyak sangat dendam terhadap lelaki. Ya. Kalau kita balas dapat apa pulakkan? NOTHING! 


PROMISES? 

Sesungguhnya aku hanyalah insan biasa yang selalu melakukan kesilapan dan dosa terhadap Tuhanku dan juga orang-orang lain. Tapi, aku akan cuba untuk menjaga hati mereka biarpun hati aku sakit seperti menahan dihiris-hiris dengan sebilah pisau yang sangattttttttttt tajam! Bagi aku, membuat janji ialah sangat mudah. Sangatttttttttt. Mudah seperti kita makan roti just letak jem strawberry. Atau lagi mudah, seperti kita bancuh hot chocolate yang hanya memerlukan pack chocolate milk dan segelas air panas. Tapi, sangat susah untuk kita tunaikan. Kemungkinan kalau kita tak tunaikan,ia secara automatic menyakitkan hati pihak yang diberi seribu satu janji :'( KONONNYA! HEHH! >.<


Janji hanya tinggal janji. MIMPI HANYA TINGGAL MIMPI. :'(

Adakah menyakitkan perasaan seseorang itu membuat kau bahagia?

Adakah melihat seseorang itu menangis dengan penuh penderitaan dan kepedihan yang kau berikan kepada dia membuatkan kau tergelak terbahak-bahak?

Adakah melihat seseorang itu gila kerana kesakitan yang dialaminya membuatkan kau tersenyum lebar?

Adakah melihat ibumu yang juga seorang perempuan, yang sedang menangis menahan segala-gala keperitan yang dialami sama ada daripada kau ataupun suaminya yang tercinta ataupun rakan-rakan lelakinya dulu yang pernah menyakitkannya membuat kau sangat berpuas hati?

BAGITAHUUUUUU AKU!

Kalau YA jawapan kau. Sesungguhnya kau makhluk Allah yang sangat tak kenang budi. Yang lupa jasa orang. Yang jenis tak menghargai orang. :'(


Tolong berhenti menyakitkan aku. Tolong berhenti menyakitkan kaum perempuan, wanita yang lain. Kami insan yang sangattttt lemah hanya berpura-pura kuat supaya tidak dipandang rendah oleh kaum lelaki yang sangat kejam! Aku merayu :'(


Tolong fikirkan sebaik-baik hatimu. Aku tahu hati seorang lelaki itu sebenarnya sangat baik. Cuma keegoan dirimu yang sangat tinggi dan kuat itu menguasai diri :'( Assalamualaikum.

DON'T CRY FOR ANYBODY BECAUSE THEY'RE NOT FIT FOR YOUR TEARS. THE ONE WHO IS FIT FOR YOUR TEARS WILL NOT ALLOW YOU TO CRY.
-TZ